(20) 669 4900 borsodfruit@gmail.com

Fehértóy Termékcsalád (lekvárok, szörpök)

  • Eper lekvár 370ml/400g 1380Ft
  • Aszalt szilva lekvár 370ml/400g 1380Ft
  • Aszalt meggy lekvár 370ml/400g 1380Ft
  • Aszalt sárgabarack lekvár (cukorral) 370ml/400g 1380Ft

A MEGGY – A SUPERFOOD

Az Újfehértói fürtös 15-ször több antioxidánst tartalmaz.

Ősidők óta ismert gyümölcsünk, de Kína, az ókori Egyiptom és Görögország területén is ismerték, a perzsák is kedvelték. Őshazája Észak-Indiától a Balkánig terjed és a világon szinte mindenütt előfordul.

A magyarság már az őshazában is ismerte.
A kiváló hazai nemesítő-munka eredményeként meggyfajtáink a világ számos országában igen kedveltek és mind nagyobb arányban termesztik őket. A hazai meggy bel tartalmi, élettani hatása kimagasló, és lehetővé teszi a frissfogyasztást is, mert a gyümölcs keserűanyagoktól mentes. A növényben lévő hatóanyagok fokozzák egymás hatását, ezért a gyümölcs fogyasztása hatékonyabb, mint ha csak egy-egy hatóanyagot, kivonatot alkalmazunk.

 Az Amerikai Egyesült Államokban két magyar meggyfajta is szabadalmi bejegyzésre került, az Újfehértói fürtöst Balaton néven, az Érdi bőtermőt pedig Danube néven termesztik. Az Újfehértói fürtös 15-ször több antioxidánst tartalmaz, mint az ott termesztésben lévő.

A szénhidráttartalma alacsony, 17 típusú antioxidáns vegyületet tartalmaz, kiemelkedik közülük a melatonin. A melatonin nemcsak antioxidáns, hanem az ébrenlét és az alvás ciklusát, valamint az öregedést is szabályozza.  A meggyben megtalálható a B-vitaminok összes fajtája. A benne lévő szerves savak serkentik a veseműködést, továbbá pozitív hatással vannak az erekre, keringési rendszerre is.

A meggy bioaktív anyagainak gyulladás- és tumorcsökkentő hatásán alapulnak, gyógyszer, vagy gyógyhatású termékek alkotórészei.
Napi 2,5 dl meggylé fogyasztásával meg­ előzhető a későbbi szívbetegségek kialakulása, alacsonyabb lett a vér húgysav­, triglicerid­ és a koleszterinszint. A meggy adagolása csökkentette az agy­ érgörcs kockázatát, a vastag­ bélrák kialakulását, valamint a vér koleszterin­ és vérzsír­ szintjét. A meggy hatékony gyulladáscsökkentőnek bizonyult.
Megállapították, hogy a meggylé fogyasztásával közel 20 százalékkal nőtt a melatoninszint, ami hosszabb, pihentetőbb alvás eredményezett.

Intenzív sportolás után a meggy­ sűrítményt fogyasztó sportolók izomerő­visszatérése bizonyíthatóan gyorsabb volt a kontrollcsoporthoz képest.

A SZILVA

Honnan ered a szilva?

rózsafélék családjába tartozó szilva nagyszámú rokonsággal rendelkezik, mivel egyes fajtái könnyen kereszteződnek egymással. Érése már júliusban megkezdődik, és egészen október végéig szedhetjük, vagy vásárolhatjuk a feszes héjú, friss szemeket.

 

A szilva jótékony hatásai:

A zamatos, húsos, lédús szilva kalóriaszegény, nem tartalmaz telített zsírokat, ám vitaminokban, ásványokban és más összetevőkben gazdag, amik hozzájárulnak az ideális egészség fenntartásához.

A szilvát hashajtóként használják, a székrekedés természetes ellenszere. Köztudott, hogy a benne lévő olyan összetevők, mint a rost, a szorbit és a szatén elősegítik az anyagcserét az emésztőrendszerben.

A szilva kiváló C-vitaminforrás, amely hatékony antioxidáns. A C-vitamin segíti a szervezetet a rák, a gyulladások és a szabadgyökök elleni harcban.

A szilva értékes forrása az A-vitaminnak és a béta-karotinnak. Az A-vitaminnak jótékony hatása van a látásra, a bőrre és a nyálkahártyák egészséges megőrzésére.

A gyümölcs jelentős mennyiségben tartalmaz olyan polyphenolic antioxidánsokat, ezek az összetevők segítenek a szabadgyökök és a reaktív oxigén elleni harcban, ami fontos szerepet játszik az öregedés folyamatában és más betegségekben. A zeaxanthina, a retina sárga foltjában levő karotinoid elnyelő szelektív anyag, melynek feltehetőleg fényszűrő szerepe van.

A szilva gazdag olyan ásványi anyagokban, mint a magnézium, kálium, vas és fluorid.

K-vitamint is tartalmaz, ami fontos a véralvadáshoz, a csontok fejlődéséhez és az Alzheimer-kórban szenvedő betegek gyógyításához.

 

 Napi egy-két marék friss, vagy aszalt szilva átmozgatja a beleket, és a salakanyag kipucolásával méregteleníti a szervezetet.

A SÁRGABARACK

A sárgabarack az egyik legkedvesebb gyümölcsünk!

A sárgabarackban nagyobb mennyiségben található A-, E- és C-vitamin, valamint mangán, magnézium, réz, a kalóriatartalma pedig alacsony. Gazdag antioxidánsokbanflavonoidokban és más értékes fitonutriensekben, így védheti a szervezetünket a súlyos krónikus betegségektől, az ún. oxidatív stresszel összefüggő sejtkárosodástól. Az oxidatív stressz a kutatások szerint nagy szerepet játszik többek között a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri problémák, valamint bizonyos daganatos betegségek kialakulásában.

Szemvédő

A sárgabarack gazdag karotinitokban és xanthofillekben, melyek óvhatják a szemünket a károsodásoktól, elsősorban az öregedéssel együtt járó betegségektől.   A kutatók szerint az egyik hatóanyaga, a lutein a retinát is védheti a kékes árnyalatú fény okozta károsodásoktól. 

Gyulladás ellen

Meglepő módon, a sárgabarack ugyanazt a rendkívül hatékony vegyületet tartalmazza, mint a zöld tea – vagyis olyan flavonoidokat, katekineket, melyek csökkentik a szervezetünkben található gyulladásokat. Ha valaki nagyobb mennyiségben fogyaszt katekinben gazdag élelmiszereket (így például sárgabarackot), akkor csökkentheti többek között az érelmeszesedés és más szív- és érrendszeri panaszok rizikóját.

Emésztés

 Mivel a baracknak magas a rosttartalma, segít a renyhe bélműködés helyreállításában, sőt kifejezetten javasolt is azoknak, akik székrekedéssel küzdenek. A sárgabarackból préselt gyümölcslét vagy a párolt sárgabarackot sok helyen a roboráló, a betegségek utáni felépülést támogató étrend részének javasolják.

AZ EPER

A rózsa távoli rokonát, vagyis az epret évezredek óta ismerjük és fogyasztjuk, de csak az elmúlt évtizedekben sikerült tudományos módszerekkel is bizonyítani, hogy mennyire egészséges.

Az eper jótékony hatásai:

Nagy mennyiségben található benne például C-vitamin, mangán, réz, kálium jód és folát, magas rosttartalma pedig hozzájárul a megfelelő emésztéshez, a székrekedés megelőzéséhez, illetve bizonyos daganatos betegségek rizikójának csökkentéséhez. Benne található sokféle antioxidánsnak, flavonoidnak, tanninnak és egyéb fitonutriensnek. Az immunrendszerünk megfelelő működését, de gyulladásgátló képességeik is vannak. Ezen tulajdonságainak köszönhetően a rendszeres eperfogyasztás védheti a sejtjeinket a károsodásoktól.

Kismamáknak is érdemes gyakran epret enni, mert foláttartalma hozzájárul az egészséges magzati fejlődéshez, és csökkenti bizonyos súlyos fejlődési rendellenességek rizikóját.

 

Szívvédő

Az eperben található tápanyagok segítenek megőrizni a vérerek rugalmasságát, csökkentik a mikroszkopikus gyulladásokat, megelőzik, hogy a vérerek falán ún. plakkok alakuljanak ki .

Így csökken a szívroham rizikója is.

 

Agyunkra

Mivel az eper erős antioxidáns és hatásos gyulladáscsökkentő tápanyagok találhatóak benne, azoknak is érdemes rendszeresen fogyasztani, akik a kognitív hanyatlás ellen kívánják felvenni a harcot. Az eper különösen jó hatással van azokra az agyi területekre, melyek a memóriáért, illetve az információk felidézéséért, előhívásáért felelősek.